faa48c25d9e408820fe1799845aabc8d479b5333

כנס מצרף 5 - 2018

רציונל הכנס

הנושא הנבחר לכנס השנתי הוא "כל אחד יכול"  והוא משקף במידה רבה את עשייתנו החינוכית במִצְרָף.

"כל אחד יכול", מעיד על התאמת תהליכי הלמידה, תהליכי הערכה, ותוצרי הלמידה לכל התלמידים מתוך הכרה בשונות שבין התלמידים. המשמעות היא, שאנו יוצרים תהליכים אשר יש בהם גמישות המאפשרת לכל אחד להתקדם לפי יכולותיו, סגנונו, וכישוריו. בתהליכים כאלו, באמצעות הנחיה וליווי, אנו מפתחים את החוזקות האישיות ומחזקים את נקודות החולשה הדורשות שיפור.

באופן דומה אנו מסתכלים על המורים ועל בתי הספר. כאשר כל אחד מהשותפים לעשייה הבית ספרית מביא איתו ניסיון, כישורים, וצרכים שונים. בהתאם לכך נבנים תהליכי שינוי פדגוגים וארגוניים, הנובעים מהמציאות הקיימת בבתי הספר. זאת מתוך תפיסת השונות כמקור להזדמנות, עוצמה ויופי.

המגוון המשתתף בכנס מִצְרָף כולל מנהלים ומורים מבתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ותיכונים ממגזרים שונים: ממלכתי, ממלכתי דתי, ומגזר ערבי, בתי ספר התיישבותיים ובתי ספר בעיר. השנה אפילו זכינו לראות כיצד הרעיונות שלנו מיושמים בבית ספר לחינוך מיוחד.

השנה במסגרת הכנס אנו נותנים לכך במה במעגלי "ספיד דייט". במעגלי "ספיד דייט" מורים מבתי הספר שונים מציגים הצלחות בעשייה החינוכית שלהם ממנה ניתן ללמוד רבות. ב"ספיד דייט" נראה כי יש המיישמים רעיונות שקיבלו בכנס הקודם, כדוגמת המבחן הקבוצתי. יש הפורצים לתחומי דעת שעד כה לא ראינו בהם יישום ושינוי משמעותי, כמו תחום המתמטיקה. יש הנוגעים באוכלוסיות תלמידים חדשות, החינוך המיוחד; ויש שבחרו להתמקד במורים ובתהליך שהם עובדים וללמוד מה הרוויחו והיכן עוד ישנם אתגרים.

במסגרת הסדנאות נרחיב את ארגז הכלים שלנו באמצעותו נוכל לתת מענה רחב יותר לצרכים שונים שזיהינו בשטח. ניחשף לתוצרי למידה המאפשרים העמקה עם ביטוי אישי ושילוב טכנולוגיה זמינה, כדוגמת יצירת סיפור כתיעוד דוקומנטרי או תוצר אומנתי/יצירתי. נתבונן על כוחה של סימולציה כתוצר למידה ועל תרומתו של המשחק ללמידה. נתעכב על השבחת כלי ההנחיה שלנו בתהליך הלמידה בשני היבטים מרכזיים, בדרך בה אנו יכולים ליצור תהליכי כתיבה לשיפור ההבעה בכתב של כל תלמיד; וכלי הנחיה המסייעים להעלות את רמות החשיבה של כל תלמיד בעת למידה בקבוצה או באופן אישי. לבסוף ניתן מענה גם לתחום המדעים. נציג מהו מדע אזרחי וכיצד הוא יכול להיות מנוף ליצירת תהליכי למידה חדשניים בבית ספרנו במשולב עם תחומי דעת אחרים.

נסגור את הכנס בהרצאת מליאה מרתקת בה נכיר מציאויות וירטואליות קיימות ונוכל ללמוד באמצעותן על הקשר בין פעילות גופנית בתהליך הלמידה לבין הבנה וזיכרון? ובעקבות זאת, כיצד יראה מרחב הלמידה העתידי בעולם טכנולוגי המשתנה ללא הרף.

seder yum mitzraf